Co jeść, by zyskać energię, niekoniecznie popijając kawę

Każdy ranek zaczyna się tak samo – duża porcja kawy na pobudzenie. A potem znów spadek energii. I kolejna kawa. Co jeść, by zyskać na energii, ale na zdecydowanie dłużej? W jaki sposób zmienić swój jadłospis, by ograniczyć picie kawy, a jednocześnie móc liczyć na porządnego kopa energetycznego, do całego dnia zmagań z obowiązkami?

Co jeść i pić na śniadanie

W pierwszej kolejności nasze posiłki powinny być odpowiednio zbilansowane. W swoim codziennym jadłospisie, jeśli dobrze go przeanalizujemy, możemy dostrzec, których składników brakuje, a których jest zdecydowanie za mało. Poza tym wiele nauczymy się obserwując swój organizm. Czy to zadanie łatwe? Z pewnością nie, ale warte podjęcia się go, a przy tym dające najbardziej kompletną odpowiedź na pytanie, co jeść, by nie zaczynać znów dnia od półlitrowego kubka kawy.

Czujemy się senni, zmęczeni, a nawet 8 h snu nie jest w stanie dać poczucia wyspania. To pierwsza oznaka, że naszemu organizmowi brakuje wieli witamin i minerałów. Do tego pojawia się ziemista, szara cera, której daleko do promiennej, nie mówiąc o radosnym wyrazie twarzy. Do tej pory stosowaliśmy kawę i teoretycznie działa dobrze, ale na krótko. Czemu tak się działo? Mało kto z nas odpuszcza sobie wszelkiego rodzaju dodatki do kawy, w tym słodki cukier. Niestety to właśnie ta słodycz odpowiedzialna jest za nagły wyrzut insuliny, co kończy się między innymi sennością.

Zatem zamiast stawiać na kawę, postawmy na zieloną herbatę. Pobudza nawet lepiej niż kawa, a przy tym obfituje w antyoksydanty, które doskonale zwalczają wolne rodniki. Zaś dla miłośników kawy, którzy nie potrafią całkowicie z niej zrezygnować, mamy inną wersję. Można spróbować kawy zielonej, zdrowszej, dodatkowo przyspieszającej spalanie tkanki tłuszczowej. Ciekawą alternatywą jest matcha latte, czyli napój powstały na bazie herbaty matchy i mleka. Coś pomiędzy kawą, a herbatą, choć specyficznym smakiem i zielonym kolorem, praktycznie nie przypomina żadnego innego napoju. A co ze śniadaniami i obiadami?

Na śniadanie i na obiad

Na śniadanie możemy wybrać pożywną owsiankę, niekoniecznie tę kupną, w której znów znajdujemy cukier i niestety chemiczne dodatki. Kupmy za to pełnoziarniste płatki, zwracając uwagę na skład na opakowaniu. Do tego dodajmy owoce – świeże lub suszone, ewentualnie miód do smaku. Taką mieszankę można dodać do mleka czy jogurtu, a nawet serka wiejskiego. Energia gwarantowana!

Co jeść na obiad? Odrzućmy ciężkostrawne i tłuste potrawy, które poza kalorycznością, nie zaoferują pożądanej dawki energii. Postawmy na warzywa gotowane na parze, które zachowują maksimum swoich wartości, a do tego chude mięso, np. kurczaka lub indyka, ale bez skóry. Sycące i dające energię są zupy krem, przy tym wciąż lekkie i niskokaloryczne.

Wystarczy kilka dni, by się przekonać, że przestajemy tęsknić za kofeiną! Nasze posiłki mogą być zdrowe, smaczne, a przy tym naprawdę dodawać energii. Powyższe wskazówki to doskonała odpowiedź na pytanie, co jeść, by zyskać energię.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge