Sklep dziecięcy i dobre praktyki sprzedaży przez internet

Rynek e-commerce od pewnego czasy rozwija się tak szybko, że nowe sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Zależnie od branży konkurencja może być mniejsza lub większa, zawsze jednak będzie ona na tyle silna, że e-sklepy, także te z branży dziecięcej, aby przetrwać muszą walczyć o klientów.

No właśnie, walczyć o klientów – co to właściwie oznacza. Odwiedzając niektóre sklepy internetowe, mam wrażenie, że  osoby, które je prowadzą nie mają pojęcia, w taki sposób powinna odbywać się taka walka. Tymczasem jest wiele ważnych aspektów,  na które zwracają uwagę klienci i co istotne, nie zawsze jest to cena.

Pierwsze wrażenie

Pierwszym kryterium wyboru internetowego sklepu dla dzieci jest oczywiście oferowany asortyment. Klienci zwracają się w kierunku tego sprzedawcy, który ma do zaoferowania to, czego akurat potrzebują. Po drugie bardzo istotna jest jakość towaru. E-konsumenci coraz częściej sprawdzają, czy to, co oferuje im sprzedawca na stronie internetowej, warte jest swojej ceny. Szukają opinii na temat sklepu i sprzedawanych produktów, wysyłają zapytania bądź to do samego sprzedawcy, bądź jego poprzednich klientów.

Obawy związane z zakupami przez internet stają się wśród internautów coraz mniejsze, dzięki zmianom w prawie. Ściślej ujmując, chodzi tu o zmiany w ustawach dotykających takich kwestii, jak handel na odległość, w tym przez internet. Zgodnie z tymi zmianami każdy e-sklep, w tym sklep dziecięcy ma obowiązek przyjąć od klienta zwrot towaru pod warunkiem, że zostanie on odesłany w ciągu 14 dni od momentu otrzymania. Towar może być zwrócony przez klienta bez podania przyczyny, a sklep ma obowiązek zwrócić klientowi poniesione koszty, włącznie z kosztami przesyłki. Co istotne, zwrot kosztów za przesyłkę zazwyczaj będzie równy wartości najtańszej oferowanej przez sprzedawcę formie dostawy. Zatem wybierając droższą formę dostawy, musisz liczyć się z tym, że w przypadku zwrotu towaru nie odzyskasz pełnej, poniesionej przez ciebie kwoty za przesyłkę.

E-sklep dziecięcy – na co jeszcze patrzą klienci

Wymienione wyżej aspekty, choć bardzo istotne, nie są jedynymi, na jakie zwracają uwagę klienci. Trzeba jednak przyznać, że już przy tych trzech kryteriach jak: dostępność interesującego cię towaru, wysoka jakość i korzystny stosunek jakości do ceny ilość spełniających kryteria klientów sklepów dziecięcych istotnie maleje. Osobiście, choć zakupy w sieci robię bardzo często, mam zaledwie kilka takich, za które mogę ręczyć , co do wysokiej jakości oferowanych przez nie towarów. Na pierwsze miejsce, w moim prywatnym rankingu wysuwa się sklep dziecięcy. Szczególnie przypadły mi do gustu oferowane na stronie sklepu zabawki, a to z tego względu, że w większości wykonane są najbardziej ekologicznego moim zdaniem materiału – drewna.

Jednak nie tylko jakość towaru ma tu znaczenie. Przygotowując ten artykuł, zrobiłam dokładnie badanie w sieci na temat potrzeb i oczekiwań e-konsumentów i muszę przyznać, że moje potrzeby doskonale wpisują się w te przytaczane przez większość internautów. Wśród nich należy wspomnieć m.in. o:

  • możliwości szybkiego skontaktowania się ze sklepem,
  • szybkości ładowania się strony internetowej,
  • prostym formularzu zamówień,
  • intuicyjnej w obsłudze stronie www
  • szybkiej dostawie.

Zatem sprostanie oczekiwaniom klienta przez sklep dziecięcy, to nie tylko konkurowanie z innymi sprzedawcami ceną, ale także wieloma innymi, istotnymi dla klienta udogodnieniami.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge