Mój sposób na zdrowie i dobre samopoczucie

W dzisiejszych czasach dbanie o zdrowie jest o wiele trudniejsze niż kilka dekad temu. Absolutnie nie z powodu braku dostępności stosownych narzędzi i urządzeń – bo tego akurat mamy pod dostatkiem – ale z powodu braku czasu, natłoku pracy i wielu problemów, z którymi się borykamy. Te problemy wynikają nierzadko z wysoko ustawianej przez nas samych poprzeczki. Chcemy żyć komfortowo, poruszać się luksusowymi samochodami, a wakacje spędzać pod palmami. Okazuje się jednak, że nawet przy tak wysokich wymaganiach można znaleźć czas i sposób na zdrowie oraz dobre samopoczucie.

Na utrzymanie zdrowia składa się kilka istotnych czynników. Najważniejsze z nich to sposób odżywiania, ruch oraz dystans do problemów dnia codziennego. Nie potrzeba poświęcać temu wiele czasu. Wystarczy wcielić w życie kilka sprzyjających zdrowiu nawyków.

Czas na ruch

Ilu z nas codziennie przemierza dystans pomiędzy domem a pracą za pomocą samochodu? A ilu mogłoby to robić rowerem lub pieszo? Zamiast własnego auta, czy publicznych środków lokomocji warto wybrać zdrowszą i tańszą alternatywę. Nie potrzeba wcale morderczych treningów, by zacząć dbać o zdrowie i dobrą kondycję. Wystarczy regularny wysiłek. Co więcej, są badania, które wskazują, że regularny, umiarkowany wysiłek wpływa na ludzki organizm znacznie lepiej, niż sporadyczny, intensywny trening.

Jeśli nie masz ochoty biegać trzy razy w tygodniu na siłownię, brakuje Ci czasu na chodzenie na basen, a innych form aktywności zwyczajnie nie lubisz – nie ma obaw. Udowodniono bowiem, że marsz z prędkością 9 km/h pozwala spalić więcej kalorii niż bieg z tą samą prędkością. W poprawie samopoczucia pomogą zatem codzienne spacery z psem oraz zamiana samochodu na rower.

Wspomaganie suplementami

Dostarczane organizmowi pożywienie rzadko zawiera wszystkie niezbędne witaminy, minerały i inne składniki odżywcze. Niedobory natomiast mogą być przyczyną poważnych schorzeń. Warto wspomnieć chociażby szkorbut, u którego podstaw leży niedobór witaminy C. Przyjmowanie suplementów pomaga zniwelować te braki i utrzymać zdrowie.

Decydując się na przyjmowanie suplementów, warto wybierać tylko te ze sprawdzonych źródeł oraz cechujące się wysoką przyswajalnością. Przykładem mogą być harmonizery komórkowe StarLife, których przyswajalność jest na poziomie 95%. Ich działanie jest szybkie i skuteczne. Co ważne, formuła tych harmonizerów opiera się na wiedzy pochodzącej z tradycyjnej medycyny chińskiej i tybetańskiej.

Zdrowie na talerzu

Ruch i suplementy diety to jednak nie wszystko. Koniecznie należy zwracać uwagę na to, co ląduje na naszym talerzu. Posiłki powinny być zdrowe i odpowiednio zbilansowane. Nie może w nich zabraknąć żadnego z ważnych składników odżywczych.

Nie każdy ma łatwość w odpowiednim komponowaniu zróżnicowanych i zdrowych posiłków. Wiele osób nie potrafi też liczyć kalorii i często je posiłki, które mają ich zbyt wiele. W przezwyciężeniu tej trudności może pomóc wizyta u dietetyka. Często wystarczy kilka wizyt, by zrozumieć, na czym polega zdrowe żywienie i wprowadzić odpowiednie składniki do własnego menu.

Systematyczność, wytrwałość i odrobina wysiłku. Tyle potrzeba, by wdrożyć wymienione wyżej zasady do swojej codzienności. Nie trzeba wcale dysponować mnóstwem czasu ani pieniędzy. Najważniejsza jest chęć, by poprawić swoje zdrowie oraz konsekwentne działanie, które przybliża do celu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge