Picie wody – jak wyrobić w sobie zdrowy nawyk?  

Picie wody to esencja naszej codzienności. Bez niej nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować. Niedobór wody wpływa negatywnie na nerki (niewydolność) czy mózg (zaburzenia mowy). Nasze samopoczucie nie należy wtedy do najlepszych – ból głowy, ospałość, zmęczenie to tylko kilka oznak, iż organizm skarży się na zbyt małą ilość wody w organizmie. Jak przekonać się do picia wody i wyrobić w sobie zdrowy nawyk? Podpowiadamy w artykule!

Zacznij od małych kroczków

Picie wody można porównać do jazdy na rowerze, czy pływania – tego się nie zapomina. Ten sam efekt osiągasz, gdy rozpoczynasz aktywność fizyczną – z początku jest bardzo ciężko, zakwasy, zmęczenie już w pierwszych minutach ćwiczeń, niechęć i złość. Potem jednak zaczynasz zauważać zmiany – lepiej się wysypiasz, skóra wygląda młodziej, jest bardziej jędrna. Nawadnianie organizmu to nawyk, który nie powinien zostać zapomniany lub przypomniany po pewnym czasie. Szkoda, aby efekty zniknęły – prawda?

Unikaj sztucznych napojów

Jeśli nie lubisz samego smaku wody, zacznij od wprowadzenia zmiany w napojach, które pijesz w ciągu dnia. Z początku odstaw słodkie, z których cukier aż sam się wylewa – gazowane, sztucznie barwione, z konserwantami – powiedz im stanowcze nie. Przerzuć się na soki wyciskane, które możesz wykonać samodzielnie w domowym zaciszu. Wyciskarka wolnoobrotowa pozwoli na przyrządzenie smacznych, wręcz egzotycznych soków, wypełnionych po same brzegi wartościowymi składnikami. Stopniowo dodawaj do nich coraz więcej wody, aż wreszcie stworzysz z niej bazę, do której będziesz wrzucać tylko kilka plasterków cytryny, ogórka i liści mięty.

Zainstaluj aplikację

W dobie współczesności i innowacyjnych nowinek nie potrafimy żyć bez smartfonów, tabletów, laptopów i innych technologicznych gadżetów. Wykorzystaj ich potencjał rozsądnie i zainstaluj aplikację, która będzie przypominać Ci w ciągu dnia o regularnym piciu wody. To fantastyczne rozwiązanie dla wszystkich zapominalskich. Dzięki niej zadbasz o prawidłowe nawodnienie organizmu.

Pamiętaj, że uczucie pragnienia negatywnie wpływa na samopoczucie. To ostatni dzwonek, aby sięgnąć po wodę. Większość osób, zamiast po czystą, naturalną H2O, sięga po słodzone napoje, które sztucznie maskują pragnienie. Aplikacja natomiast nie doprowadzi do tego typu sytuacji – dostosowana do Twoich potrzeb (bierze pod uwagę masę ciała, wiek oraz płeć użytkownika), będzie idealną motywacją do systematycznego spożywania wody.

Picie wody, czyli o butelce w zasięgu wzroku

Bardzo często siedzimy przy komputerze, oglądamy serial lub wciągający film. Co wtedy robimy? W zasięgu wzroku stawiamy niezdrowe przekąski – szybkie, smaczne, aczkolwiek mało pożywne. Zamiast tego, zacznij od przygotowania talerzyka, pełnego owoców, chrupiących warzyw (marchewki, papryka). Tuż obok niego postaw szklankę i butelkę wody niegazowanej. Oko, które zarejestruje obecność tych rzeczy, prześle informacje do mózgu, iż chętnie by ich skosztowało. Efekt? Nieświadomie rozpoczniesz zdrową przygodę, w której rolę główną będzie grać woda i zdrowe bomby witaminowe!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge